فایل شما

۶۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:43

فهرست مطالب

مقدمه

مفهوم رجعت

ظهور مهدى منتظر و رجعت

دلیل وجود رجعت در امت اسلامى

بازگشت به دنیا در امتهاى پیشین&rlm

1- زنده شده گروهى از بنى اسرائیل:

2- زنده شدن مقتول بنى اسرائیل:

3- مرگ چند هزار نفر و حیات دورباره آنان :

4- زنده شدن پس از صد سال مرگ:

5- زنده شدن مرگان به دست حضرت عیسى

قرآن و مساءله رجعت

رجعت در روایات

چه کسانى رجعت خواهند نمود؟

رجعت امامان نور

ب : نمونه هایى از روایات :

ج : فرازهایى از زیارت نامه ها:

سخن علامه مجلسى در مورد رجعت

بخش اول: مخالفت با معتقدین به رجعت

بخش دوم: رجعت یک مسئله اعتقادی است

بخش سوم: جایگاه رجعت در اعتقاد شیعه

نظر علما شیعه درباره رجعت

بخش چهارم: بررسی عقلی پیرامون رجعت

بخش پنجم: بحث رجعت در حکمت خداوند است نه قدرت

ششم: رجعت در امتهای پیشین

بخش

1- رجعت برخلاف سنت عمومى الهى است:

2- رجعت بازگشت فعلیت به قوه است:

3- رجعت با تناسخ چه تفاوتى دارد؟

4- هدف از رجعت چیست؟

5- اگر رجعت کنندگان توبه کنند؟

6- درخواست رجعت و پاسخ خدا به لفظ « کلا» (= هرگز)

7- قرآن، عقیده به رجعت را نفى مى&rlm کند

8- عقیده به رجعت از ساخته&rlm هاى عبدالله بن سبا است:

امکان رجعت از دیدگاه عقل&rlm

یک - قرآن

دو حدیث نبوى

مقدمه

یکى از مباحثى که از دیرباز پیرامون آن سخن گفت شده و پیوسته مورد نقد و ایراد از یکسو، و پاسخگوئى و دفاع از سوى دیگر بوده، مسأله « رجعت» است. بدین معنى که برخى از آیات قرآن شریف و روایات منقول از خاندان رسالت از بازگشت گروهى از انسانها به دنیا پیش از برپائى رستاخیر گزارش مى&rlm دهند، و پیروان آئین تشیع نیز در پذیرش آن کمترین تردید به خود راه نداده، بدین جهت در کتب عقاید و کلام به صورت مختصر و کوتاه از این عقیده سخن به میان آمده و در صورت لزوم به دلایل و شواهدى بر صحت آن اشاره شده است .

اما برخى از نویسندگان مسلمان در گذشته و حال در کتاب&rlm هاى خود به نقد اصل رجعت پرداخته، شبهاتى پیرامون آن وارد کرده&rlm اند. و به بسا اظهار داشته&rlm اند که این عقیده ریشه اسلامى ندارد و از اندیشه&rlm ها و عقاید مکاتب و مذاهب دیگر به اسلام سرایت نموده است. البته عالمان بزرگ اسلامى - که پاسداران مرزهاى عقیده و ایمان هستند، هرگز اینگونه انتقادات و اعتراضات را بدون پاسخ نگذارده، با بیان و قلم، رایت مقدس دفاع از آرمانهاى اصیل اعتقادى را بر دوش کشیده&rlm اند.

از این رو مى&rlm بینیم که کتب بسیارى در بررسى عقیده رجعت و نفى شبهات وارد پیرامون آن، نگاشته و هرگاه مخالفان و منکران لبه حمله خویش را تبزتر کرده&rlm اند، اینان نیز بر شمار نوشته&rlm هاى علمى خود افزوده و چون مشعلهایى فروزان به روشنگرى و هدایت پویندگان راه حق و جویندگان چشمه&rlm هاى زلال معرفت پرداخته&rlm اند. مثلاً در قرن دوم و سوم هجرى کتابهایى چند بدست توانمند دانشمندان شیعه درباره رجعت نوشته شده، و در قرن چهارم و پنجم شمار آن کاهش یافته و از قرن ششم به این سو گاهگاه نوشته&rlm اى در این زمینه تألیف گردیده است. همچنانکه در چند دهه اخیر نیز به علت گسترش مخالفتها و انتقادات، به ویژه از سوى برخى مذاهب جدیدالتأسیس، شمارى از عالمان و قلم پردازان به تألیف کتاب مستقل و استدلالى در همین مبحث دست یازیده&rlm اند.

اینک به منظور روشن ساختن اذهان کلیه کسانى که مایلند این مسأله را با کمال بى طرفى مطالعه و بررسى کنند، بحث رجعت را در صفحات آینده بررسى کرده از خلاصه گویى پیروى مى&rlm کنیم. مباحث ما را در این رساله، امور یاد شده در زیر تشکیل مى&rlm دهد:

1- مفهوم رجعت.

2- شیعه و رجعت.

3- ظهور مهدى منتظر و رجعت.

4- امکان رجعت از دیدگاه عقل.

5- بازگشت به دنیا در امتهاى پیشین.

6- زمینه&rlm هاى مساعد رجعت در قرآن و صحاح و سنن.

7- دلیل وجود رجعت در امت اسلامى.

8- پرسش&rlm ها و پاسخ&rlm ها پیرامون رجعت.

رجعت از دیدگاه عقل , قرآن , حدیث , حسن طارمى

مفهوم رجعت

رجعت در لغت به معناى « بازگشت» بکار مى&rlm رود و در اصطلاح به بازگشت گروهى از مردگان به این جهان همزمان باقیام جهان حضرت مهدى (ع) گفته مى&rlm شود، و طبعاً بازگشت این گروه قبل از فرا رسیدن رستاخیز خواهد بود. روى این اصل گاهى از رجعت در شمار رویدادهاى قبل از قیامت یاد مى&rlm شود و گاهى در زمره حوادث مربوط به ظهور مهدى منتظر مذکور مى&rlm گردد. ولى باید دانست که مسأله رجعت از دیدگاه شیعه رویدادى است مستقل از دو موضوع یاد شده (قیامت - و ظهور حضرت مهدى« عج» )، اگر چه بین هر سه موضوع پیوند زمانى برقرار است .

محدث گرانقدر شیعى شیخ حر عاملى مى&rlm نویسد:

« مراد از رجعت در نزد ما همانا زندگى بعد از مرگ و پیش از قیامت است، و همین معنى است که از لفظ رجعت به ذهن خطور مى&rlm کند و دانشمندان بر آن تصریح کرده&rlm اید» 1.

فقیه و متکلم تواناى شیعى شیخ مفید مى&rlm فرماید:

« خداوند شمارى از امت محمد (ص) را بعد از مرگشان و پیش از برپائى قیامت بر مى&rlm انگیزد، و این از اختصاصات مذهب آل محمد علیهم السلام مى&rlm باشد و قرآن بر درستى آن گواهى مى&rlm دهد» .2

دانشمند متبحر شیعه در قرآن چهارم سید مرتضى علم الهدى پیرامون رجعت از نظر شیعه مى&rlm نویسد:

« عقیده شیعه امامیه چنین است که خداوند متعال به هنگام ظهور امام زمان حضرت مهدى (عج) گروهى از شیعیان را که پیش از قیام آن حضرت از دنیا رفته&rlm اند، به دنیا باز مى&rlm گرداند تا آنان به پاداش یاورى و همراهى و درک حکومت آن وجود مقدس نائل آیند؛ و نیز برخى از دشمنان حضرتش را زنده مى&rlm کند تا از ایشان انتقام گیرد، بدین ترتیب که آشکارى حق و بلندى مرتبت پیروان حق را بنگرند و اندوهگین شوند» 3.

علامه مجلسى - قدس سره - پس از نقل روایات فراوان و ذکر اقوال بزرگان درباره رجعت مى&rlm نویسد:

« از دیدگاه ما (شیعیان) رجعت به (گروهى از) مؤمنان راستین و کافران فرو رفته در گرداب کفر والحاد اختصاص دارد و کسى غیر از این دو گروه به دنیا باز نخواهد گشت» .4

از این بیانات و با توجه به احادیثى که در کتب معتبر شیعه گردآورى شده به روشنى بر مى&rlm آید که شیعیان رجعت را منحصر به بازگشت گروهى از مؤمنان و کافران مى&rlm دانند و بس. اینان با استناد با دلائل متقن و خلل&rlm ناپذیر معتقدند که بنا بر وعده حتمى الهى، آخرین ذخیره خداوندى، حضرت مهدى (عج) که همنام و هم کنیه پیامبر خاتم و از نسل آن حضرت مى&rlm باشد - در روزگارى که زمان آن بر ما پوشیده است، پرده غیبت را کنار مى&rlm زند و با ظهور خویش کاخ ستمگران را درهم مى&rlm شکند خداجویان را به عزت مى&rlm رساند، شوکت مسلمین را زنده مى&rlm کند و خفاشان شبهاى تیره را براى همیشه از صفحه روزگار محو مى&rlm نماید. آنگاه همزمان با قیام این رادمر عدل گستر گروهى از مؤمنان و منکران به جهان مادى بازگشته و هر گروه براساس کردار پیشین خود به ثواب و عقاب نائل مى&rlm آیند. 5



دریافت‌فایل



  • hossein forotan
  • ۰
  • ۰
482-

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 3

گفتار اول: بررسی عناصر متشکله جرم ارتشاء 4

الف: بررسی عنصر قانونی جرم ارتشاء 4

ب: بررسی عنصر مادی جرم ارتشاء 4

ب 1: شرایط و اوضاع و احوال لازم برای تحقیق جرم 8

ب2: نتیجه مجرمانه 15

ج: بررسی عنصر معنوی جرم ارتشاء 16

د: شروع به جرم ارتشاء 17

گفتار دوم: همکاری و مساعدت در ارتکاب جرم

الف: مشارکت 20

ب: معاونت 21

گفتار سوم: مجازات مرتکب ارتشاء و عوامل مشدده و مخففه مجازات

الف: مجازات مرتشی 22

ب: تعدد و تکرار 25

ج: تشدید مجازات مرتکب ارتشاء 26

د: تخفیف و تعلیق مجازات 28

* صدور قرار تأمین برای مرتکب ارتشاء 29

رأی وحدت رویه هیات عمومی دیوانعالی کشور راجع به صلاحیت 30

نتیجه 31

منابع 32

((نتیجه))

با ملاحظه قوانین ومقررات راجع به ارتشاء این نتیجه بدست می آید که این جرم واجد جنبه عمومی و غیر قابل گذشت است ،به لحاظ شیوع این جرم و با توجه به آسیب ها و لطماتی جدی که از آن متوجه جامعه می شود تحولات قانونگذاری هم مایل به تشدید مجازات این گونه جرائم بوده است ،دادن رشوه و اخذ آن موجب بی اعتباری دولت و سلب اعتماد مردم نسبت به سازمانهای اداری خواهد شد .برای تحقق جرم ارتشاء باید توافقی بین طرفین حاصل شود و براساس آن توافق و با سوء نیت اقدام به گرفتن وجه یا ما ل ،یا سند پرداخت وجه یا مال شود .مجازاتی هم که برای ارتشاء پیش بینی شده است عبارتند از :1-حبس 2- شلاق 3-انفصال از مشاغل دولتی 4-ضبط ما ل .در شروع به جرم حداقل مجازات مقرر در همان مورد.بنظر می رسد برای جلوگیری از این پدیده امحاء آثار بد اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی و . دولت به عنوان پاسدار و حامی حقوق جامعه و تامین کننده امنیت باید اشخاص مناسب و شایسته را برای کار انتخاب نماید و بابرنامه ریزی دقیق امور معیشتی آنان را در حد متناسب تامین کند همچنین به عملکرد کارکنان خود بنحو دقیق نظارت نماید .از طرف دیگر با برنامه مدون و از طریق رسانه های ارتباط جمعی مثل رادیو ،تلویزیون،.قباحت چنین اعما لی را در اذهان مردم تشریح نماید همچنین تلاش برای کاهش مراجعات و در عوض اصلاح ساختار اداری و الکترونیکی نمودن آن می تواند عامل موثری در جلوگیری از این پدیده باشد.

فهرست منابع

  • قرآن کریم
  • دهخدا ،علی اکبر، لغت نامه
  • میر محمد صادقی ، دکترحسین ،جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی ،نشر میزان
  • گلدوزیان ،دکتر ایرج ،حقوق جزای اختصاصی ،نشر دانشگاه تهران
  • بازگیر ،یدالله ، اختلاس ،ارتشاء ، وکلاهبرداری در آراء دیوانعا لی کشور ،نشر حقوقدان
  • نورزاد، عوض رشوه در حقوق کیفری ایران و اسلام
  • مجموعه قوانین کیفری



دریافت‌فایل



  • hossein forotan
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:13

فهرست و توضیحات:
.

پیروزی به معنای شکست !

انقلاب در مسکن

آغاز خانه سازی به سبک آکیهابار

)

خانه سازی بدون قاعده

معماری به نام اوسامو ایشیاما (Osamu Ishiyama) از مطرح ترین این افراد است. او خانه ای را طرحی می کند که سرپناه هایی با استفاده ازلوله های فولادی موج دار بود به مانند کانتینری ()که دارای پنجره های است که رو به بالا باز می شود. مجموعی از این خانه ها ساخته می شود که اولین آن خانه کنجی کاوا آی () است. و بعد از ساخت این مجموعه ایشیاما کتابی را با نام « خانه را به روش آکی هابارا بسازیم» را منتشر می کند. او در این کتاب می نویسد:

« حداقل ساختمانی در حد یک خانه مسکونی را هر فردی می توانند بسازد و من معتقدم که باید اینگونه باشد. اینجوری ارزانتر بهتر، آزادانه و از همه مهمتر ساختمانی جالب تری ساخته می شود........

این موضوع من را به یاد آکی ها بارا می اندازد. وقتی شما به آکی هابارا می روید. هرنوع قطعه الکترونیکی را با ارزان ترین قیمت می توانید تهیه کنید. از آنجا که قیمت اجناس در آنجا بستگی به قدرت چانه زنی خریدار دارد، خریدار باید قدرت معامله و قدرت تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات را در ارتباط با قطعات داشته باشد. در آکی هابارا هرکس با خرید به دانش خود می افزاید. به اعتقاد من این فرهنگ حاکم بر آکی هابارا فرهنگی است که باید در آینده برصنعت مسکن ژاپن نیز حاکم شود...... انرژی که در ساخت ساز با قطعاتی که بعد از چانه زدن میان خریدار و فروشنده وجود دارد. آیا نمی شود با این روش که من آن را روش آکی هابارایی می نامم یک تغییر کوچک در بازار مسکن ایجاد کرد؟ »



دریافت‌فایل



  • hossein forotan
  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود رام رسمی و کمیاب گوشی اچ تی سی Desire 320

این فایل ۱۰۰ درصد تست شده است

نسخه اندروید: ۴٫۲

سی پی یو: MT6582

قابل فلش با SP Flashtool

رمز فایل : mobfiles.ir



دریافت‌فایل



  • hossein forotan
  • ۰
  • ۰
تحقیق

*تحقیق تئوری شکست فلز*

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: word

شکست فلز ...

از سال 1850معلوم شده است که فلز تحت تنش تکراری با نوسانی،در تنشی به مراتب کمتر از تنش لازم برای شکست در اثر یک مرتبه اعمال بار ، خواهد شکست. شکستهایی که در شرایط بارگذاری دینامیک رخ می دهند شکستهای خستگی نامیده میشوند. که این نامگذاری احتمالا مبتنی بر این دلیل است که به طور کلی مشاهده می شود شکستها فقط پس از یک دوره کار زیاد رخ می دهند.هیچگونه تغییر واضحی در ساختار فلزی که به علت خستگی می شکند وجود نداردتا بتوان به عنوان مدرکی برای شناخت دلایل شکست خستگی از آن استفاده کرد. با پیشرفت صنعت و افزایش تعداد وسایلی از قبیل خودرو ، هواپیما،کمپرسور،پمپ،توربین و غیره که تحت بارگذاری تکراری و ارتعاشی هستند،خستگی بیشتر متداول شده و اکنون چنین برداشت می شود که عامل حداقل 90درصد شکستهای ناشی از دلایل مکانیکی حین کار خستگی باشد.



دریافت‌فایل



  • hossein forotan
  • ۰
  • ۰

دانلود طرح4 بیمارستان 100 تخته

دوستان این پروزه با اتوکد کار شده بسیار عالی و دانشجوییه توصیه میکنم حتما دانلود کنید

ین طرح بیمارستان با تقسیم بندی بسیار عالی فضای داخلیش و همینطور فرم طرح دانشجویی آن برا طرح دانشجویی بهترین گزینه را دارد.داری نما,مقطع,سه تا پرسپکتیو خارجی,پلان اندازه گذاری,سایت پلان,دارای یک زیرزمین و دو طبقه است,این بیمارستان 90 خوابه هستش

طرح 3D این طرح در اتوکد دو بعدی به تعداد سه دید مختلف طراحی شده است

;



دریافت‌فایل



  • hossein forotan
  • ۰
  • ۰

اثربخشی آموزش نرم&zwnj افزار ان&zwnj بک بر بهبود حافظه فعال دانش آموزان نارساخوان بصورت ورد ودر93صفحه

چکیده

خواندن اساسی&zwnj ترین ابزار یادگیری دانش آموزان است. نارساخوانی بیشترین درصد دانش آموزان ناتوان یادگیری را به خود اختصاص می&zwnj دهد که با عدم موفقیت در زمینه مهارت&zwnj های زبانی مثل خواندن، نوشتن و هجی&zwnj کردن تعریف می&zwnj شود. ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺑﻪ وﻳﮋه حافظه فعال نیز یکی از عوامل مهم در امر یادگیری است که این دانش آموزان در آن ضعف شدید دارند. از این رو این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش نرم&zwnj افزار ان&zwnj بک بر حافظه فعال دانش آموزان نارساخوان انجام شد. بدین منظور از بین دانش آموزان پسر دوم تا پنجم ابتدایی شهر رشت، ابتدا ۱۸ نفر از آنهایی که با آزمون غربال نارساخوانی نما تشخیص اختلال خواندن را دریافت کرده بودند، انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه ۹ نفره آزمایش و کنترل جایدهی شدند. آزمودنی&zwnj های گروه آزمایش به صورت انفرادی و در ۳۰ جلسه ۲۰ دقیقه&zwnj ای با نرم&zwnj افزار ان&zwnj بک آموزش دیدند. به منظور جمع&zwnj آوری داده&zwnj ها از آزمون خواندن و نارساخوانی نما، نرم&zwnj افزار سنجش حافظه&zwnj کاری دانیمن و کارپنتر و نرم&zwnj افزار ان&zwnj بک استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس حاکی از تاثیر مثبت آموزش نرم&zwnj افزار ان&zwnj بک بر بهبود حافظه فعال و مولفه&zwnj های آن در آزمودنی&zwnj های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بود. بر این اساس می&zwnj توان نتیجه گرفت که نرم&zwnj افزار ان&zwnj بک این مزیت را دارا است که می&zwnj توان از آن در بهبود حافظه فعال کودکان نارساخوان و در نتیجه در حل مشکلات تحصیلی آنها بهره گرفت.



دریافت‌فایل



  • hossein forotan
  • ۰
  • ۰
بررسی

&bull مقاله با عنوان: بررسی عملکرد قرارگیری المان های کابلی در سکوهای ثابت دریایی

&bull نویسندگان: حسین مقدس زاده نقیبی ، مرتضی نقی پور ، مهدی حمیدی

&bull محل انتشار: نهمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه فردوسی مشهد - 21 تا 22 اردیبهشت 95

&bull فرمت فایل: PDF و شامل 6 صفحه می باشد.

چکیــــده:

سکوهای ثابت دریایی همواره در معرض نیروهای بزرگ ناشی از امواج و زلزله قرار دارند. در اغلب سکوهای ثابت دریایی برای مقابله با این نیروها از اعضای مورب استفاده می شود. این تحقیق به یک روش نوین برای مقاوم سازی سکوهای ثابت دریایی با ترکیب سیستم های کابلی و اعضای مورب در سکو می پردازد. کابل ها به دلیل مقاومت کششی بالا و سهولت اجرا می توانند جایگزین سیستم های دیگر مقاوم سازی شده یا برای مقاوم سازی سازه های موجود استفاده گردد. برای مدل سازی سکوهای ثابت دریایی با آرایش کابلی از نرم افزار ANSYS 14 استفاده شده است و در ادامه سعی گردیده عملکرد آن با استفاده از تحلیل استاتیکی مورد ارزیابی قرار گیرد. نتایج بررسی ها نشان می دهد که استفاده از این روش باعث افزایش مقاومت و پایداری سکوهای ثابت دریایی در برابر امواج و زلزله های شدید می گردد. همچنین این روش منجر به کاهش تغییر مکان جانبی در سکو و همچنین باعث یکپارچگی و یکنواختی در سکو خواهد شد.

________________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** درخواست مقالات کنفرانس&zwnj ها و همایش&zwnj ها: با ارسال عنوان مقالات درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن مقالات در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت مقالات مورد نظر خود نمایید. **



دریافت‌فایل



  • hossein forotan
  • ۰
  • ۰
دانلود

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات128

نظر به این که اقتصاد گردشگری در سطح جهانی مطرح است رهبران و مدیران کشورهای درحال توسعه به خصوص ایران می بایست این مهم را در راس امور قرار داده و برنامه ریزان و طرحان شهری را ملزم سازند تا برای تمامی اقشار جامعه مکان های گذراندن اوقات فراغت را طرح ریزی نمایند. در کشور ما علی رغم داشتن پتانسیل های بالقوه آن طور که باید بنا به دلایل مختلف این مهم برنامه ریزی نگردیده است.
شهر مرودشت با قدمتی کمتر از 80 سال از جمله شهر هایی است که بارشد فزآینده جمعیت همراه بوده است، این شهر طبق آمار سرشماری عمومی نفوس مسکن در سال 1335 دارای 8987 نفر جمعیت بوده و در آمار سال 1375 یعنی کمتر از 40 سال به 3030،1 نفر رسیده و در این دوره زمانی جمعیت شهر یازده برابر گردیده است. طبق آخرین سر شماری عمومی نفوس مسکن مرکز آمار ایران در سال 1385 جمعیت این شهر 124757 نفر وبارشد جمعیت3/2 % بوده و چون میانگین رشد کشور 7/1 % بوده لذا از میانگین رشد کشور بالاتر است.
براساس اولین طرح تفصیلی مرودشت در سال 1375، عدم برنامه ریزی اصولی و دقیق واجرایی نشدن بعضی برنامه ها و رشد فزاینده جمعیت، موجب بروز مشکلات و مسائل مختلف شهری از جمله کمبود فضاهای کذران اوقات فراغت و فضاهای آموزشی و . . . را می توان یاد آور شد. لذا بیان مسئله فراغت نحوه و مکان گذران آن در شهر های کشور باید مطالعه مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گیرد .


1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف برنامه ریزان شهر، باید تامین رفاه شهروندان باشد و این رفاه بدست نمی آید مگر با برنامه ریزی اصولی ، مناسب و دقیق. در منشور آتن برای بافت فیزیکی شهر چهار نوع کارکرد:
1-3- 1- ارتباطات 2- مسکن 3- حمل و نقل 4- اوقات فراغت در نظر گرفته شده است و مجموع کاربری های موجود نیازمند فضاهای تعریف شده با کیفیت وکمیت متناسب می باشد نحوه گذران اوقات فراغت و مطالعه فضاهای آن که موضوع مد نظر ما در شهر مرودشت است نیز از این مقوله جدا نمی باشد و نیازمند به برنامه ریزی دقیق و اصولی ومطابق استاندارد دارد مرودشت پر جمعیت ترین شهر استان فارس بعد از شیراز و به عنوان یکی از جرم خیزترین شهر های کشور بوده است که علت اصلی آن فقر اقتصادی، فرهنگی می باشد که مورد اول مربوط به اقتصاددانان و از موضوع بحث ما خارج است و موضوع دوم یعنی مبارزه با فقر فرهنگی محقق نمی گردد مگر با برنامه ریزی دقیق و اصولی و آموزش صحیح در مکان های مناسب گذران اوقات فراغت و پرورشی کودکان.

1-4- اهداف تحقیق :
با توجه به این که جغرافیا علم مطالعه رابطه و تعامل بین انسان و محیط می باشد و انسان در این میان می تواند این رابطه را مدیریت و تجزیه و تحلیل نماید ودرنهایت با برنامه ریزی دقیق و منظم این تعامل را تعادل بخشد و با این باور که شهر تجلی فضای ایفای نقش های اساسی انسان (مسکن، حمل ونقل، ارتباطات و اوقات فراغت) است این رابطه مشهود تر و مهم تر جلوه می کند.
مشکل کمبود فضاهای گذران اوقات فراغت یکی از تنگناها و معضلات کشورهای کم توسعه، در حال توسعه و توسعه نیافته است در ایران نیز این مشکلات بیشتر به صورت فقدان جانمایی اصولی و دارای استاندارد نمایان است و از آن جا که بستر سازی فراغتی فرهنـــــگی
نیازمند به مکان های متنوع و گسترده است لذا مطالعه دقیق و شناخت آن در نقاط شهری و روستایی ضروری می باشد در این پژوهش سعی بر آن داریم که نخست اهمیت موضوع را بررسی نموده و سپس فضاهای مربوطه و چگونگی نحوه استقرار آن را مطالعه و کمبودهای آن را نمایان سازیم.

1-5- پیشینه تحقیق :
در میان کاربری مختلف شهری فضاهای گذران اوقات فراغت قابل اهمیت می باشد. در یک تقسیم بندی ساده اگر ایران را به دو مرحله زمانی قبل و بعد از انقلاب تقسیم و مورد مطالعه قرار دهیم و به دلیل شرایط خاص و نحوه گذران اوقات فراغت و مسائل دیگر از مطالعه قبل از انقلاب صرف نظر کرده و مختصرا به مطالعه بعد از انقلاب می پردازیم در سال های اوایل انقلاب مردم به ویژه اکثر جوانان به خاطر شرایط موجود بیشتر در مساجد و کلاس های آموزشی شرکت نموده و اوقات فراغت از تنوع و گستردگی کمتری برخوردار بود.
در زمان جنگ نیز اوقات فراغت مود توجه کارشناسان قرار نگرفت و جوانان و اقشار جامعه نیز به جز عده ی محدودی درگیر جنگ و امنیت ملی بودند اما بعد از جنگ نیاز مردم به ویژه جوانان به مکان های گذران اوقات فراغت نمایان تر و مشهودتر گردید ولی چون تا آن زمان مورد مطالعه و برنامه ریزی دقیق و پیش بینی نگردیده بود لذا اول نیاز مشهود و ضروری گردید و بعد از ان توجه کارشناسان به سوی این امر معطوف گشت شهر مرودشت نیز در گذر همین بُرهه زمانی می باشد و تا به حال در مورد فضاهای فراغتی و نحوه گذران ان هیچ گونه مطالعه و تفحصی صورت نگرفته است.



دریافت‌فایل



  • hossein forotan
  • ۰
  • ۰
تحقیق
  • لینک *پایین مطلب*
  • فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
  • تعداد صفحه3
  • فهرست مطالب
  • تأثیرات بر کیفیت محصول
  • توسعه یولاف وحشی
  • رشد و رویش
  • گل دهی
  • خصوصیات گیاه شناسی
  • یولاف وحشی ، Avena Fatua ، گیاهی است یکساله ، تک لپه ای و از خانواده گندمیان که ارتفاع آن به یک متر می رسد . این گیاه گل آذین خوشه ای خیلی باز و پانیکول منظمی دارد که در تمام جهات به طور یکنواخت رشد می کند . سنبلچه های آن منفرد و از پهلو فشرده شده اند ، و در هر یک از آنها 2 تا 3 گل ریشک دار دیده می شود که معمولا گل انتهایی آن عقیم است . پایه این سنبلچه ها تقریبا 2 سانتیمتر طول


دریافت‌فایل



  • hossein forotan