
مقدمه:
چیزی که در دنیای تجارت امروز اهمیت کمتری به آن داده می&zwnj شود، مدل کسب و کار و یا همان Business Model است.
Business Model می &zwnj تواند نقش الگو و خط&zwnj کش را در هر تجارتی بازی کند.
یک Business Model خوب که معمولا از یک پاراگراف هم بیشتر نمی&zwnj شود، مدل کسب درآمد و چگونگی دستیابی به آن را مشخص می&zwnj کند.
بدیهی است که اگر در روز نخست تصویر درستی از Business Model خود نداشته باشیم، خیلی سریع از مسیر واقعی و اصلی خود دور شویم.
تصمیم گیری شده است تا در راستای ارتقاء جایگاه Business Model و بالا بردن اهمیت آن در تجارت و نحوه گسترش آن خصوصا در کشور عزیزمان ایران بکوشیم.
مدل¬ هایِ کسب و کارِ شرکت&zwnj ها یکی از عوامل اصلی در میزان موفقیت عملکرد آنها است. این مدل&zwnj ها که در واقع چارچوبی برای کسب درآمد هستند، به سه پرسش کلیدی در مورد شرکت&zwnj ها پاسخ می&zwnj دهند: کدام فعالیت¬ ها، چگونه و چه وقت باید انجام شوند؟
پاسخ صحیح به این پرسش¬ ها منجر به عملکرد مناسب شرکت&zwnj ها و ارائه مزایای مطلوب به مشتریان شده و در نهایت سود را برای شرکت به ارمغان می&zwnj ¬ آورد.
با توجه به تنوع مدل&zwnj هایِ کسب و کار و ویژگی¬ های هر یک، پاسخ¬ های بی&zwnj شماری برای سه پرسش مطرح شده محتمل است. بنابراین بیان تمام مدل¬ ها در یک مجموعه غیرممکن است، اما یافتن عناصر اصلی تأثیرگذار بر یک مدل کسب و کار و تحت کنترل داشتن آنها، فرایند طراحی یک مدل کسب وکار مناسب را تسهیل می&zwnj نماید.
یک Business Model خوب که معمولا از یک پاراگراف هم بیشتر نمی&zwnj شود، مدل کسب درآمد و چگونگی دستیابی به آن را مشخص می&zwnj کند.
بدیهی است که اگر در روز نخست تصویر درستی از Business Model خود نداشته باشیم، خیلی سریع از مسیر واقعی و اصلی خود دور شویم.
تصمیم گیری شده است تا در راستای ارتقاء جایگاه Business Model و بالا بردن اهمیت آن در تجارت و نحوه گسترش آن خصوصا در کشور عزیزمان ایران بکوشیم.
مدل¬ هایِ کسب و کارِ شرکت&zwnj ها یکی از عوامل اصلی در میزان موفقیت عملکرد آنها است. این مدل&zwnj ها که در واقع چارچوبی برای کسب درآمد هستند، به سه پرسش کلیدی در مورد شرکت&zwnj ها پاسخ می&zwnj دهند: کدام فعالیت¬ ها، چگونه و چه وقت باید انجام شوند؟
پاسخ صحیح به این پرسش¬ ها منجر به عملکرد مناسب شرکت&zwnj ها و ارائه مزایای مطلوب به مشتریان شده و در نهایت سود را برای شرکت به ارمغان می&zwnj ¬ آورد.
با توجه به تنوع مدل&zwnj هایِ کسب و کار و ویژگی¬ های هر یک، پاسخ¬ های بی&zwnj شماری برای سه پرسش مطرح شده محتمل است. بنابراین بیان تمام مدل¬ ها در یک مجموعه غیرممکن است، اما یافتن عناصر اصلی تأثیرگذار بر یک مدل کسب و کار و تحت کنترل داشتن آنها، فرایند طراحی یک مدل کسب وکار مناسب را تسهیل می&zwnj نماید.
عنوان
مقدمه
- مدل کسب و کار چیست؟
- عوامل تأثیرگذار در تغییر مدل کسب و کار
- تعریف مدل کسب و کار
- تعاریف مدلهای کسب و کار
- اهداف یک مدل کسب و کار
- چشم انداز تاریخی
- شش جزء اصلی یک
- تعریف اجزاء یک
- انواع مدل های کسب و کار
- انواع
- جایگاه Business Model در یک سازمان
- انواع Business Modelهای تحت
- چگونگی تهیه مدل کسب و کار
- مدل جدید کسب وکار
- ساختار یک مدل کسب و کار
- چارچوب مفهومی مدل کسب و کار
- تفاوت&zwnj های Business Model و
- بررسی جوانب مختلف
- انعطاف Business Model و سایر مزایای آن
- مدل&zwnj های کسب &zwnj و کار در فضای برخط
- مشخصات خاص فضای
- دستاوردهای فناوری وب برای بنگاه&zwnj ها و سازمانهای تجاری
- دستاوردهای فناوری وب برای کاربران و مشتریان
- مدل&zwnj های کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیک
- نقش فناوری اطلاعات در بهینه سازی مدل های کسب و کار
- مدل های کسب و کار و استراتژیهای سازمانی
- نمونه&zwnj ای از یک Business Model ساده
- یک مدل کسب و کار موفق
- علل ناکارآمدی مدل های کسب و کار
- نتیجه گیری
- منابع

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-6625-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%aa%d8%a3%d8%ab%db%8c%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%83%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%d9%83%d8%a7/
- ۹۵/۰۵/۲۳